Γενικά
Η TOPLINE κατέκτησε την 1η Θέση Γενικής στο 1ο Διεθνές Ράλλυ Φουσκωτών Σκαφών Ερυθράς Θάλασσας, που διεξήχθη το διάστημα από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου 2006.
Το σκάφος που συμμετείχε ήταν το νέο καμάρι του ναυπηγείου μας, η αγωνιστική έκδοση του Corsair 33, με πλήρωμα τον Γρηγόρη Οικονόμου (οδηγό) και τον Αντώνη Ντρίντζη (συνοδηγό).
Ως γνωστόν, ο κατασκευαστής της TOP LINE Πέτρος Καπλερής είχε αναλάβει την διοργάνωση ολόκληρης της Ελληνικής αποστολής, κατόπιν πρότασης των οργανωτών του αγώνα, γεγονός αναμφισβήτητα τιμητικό για τον ίδιο και την TOP LINE!
Δυστυχώς, παρά το μεγάλο αρχικό ενδιαφέρον αρκετών Ελλήνων κατασκευαστών που είχαν παραστεί και στην επίσημη παρουσίαση του αγώνα που έγινε στο ξενοδοχείο Ledra Marriot στις αρχές του χρόνου, τελικά όλοι απέσυραν τις υποψηφιότητές τους και την εκπροσώπηση των ελληνικών χρωμάτων ανέλαβε μόνη η TOP LINE.
Μάλιστα αποφασίσαμε να ρίξουμε στον σκληρό αυτό αγώνα το νέο μας υπερόπλο, την αγωνιστική έκδοση της νέας σειράς Corsair που θα αποτελεί πλέον την ναυαρχίδα του πολυπληθούς στόλου μας.
Η σειρά Corsair αφορά σε μια εντελώς νέα σχεδίαση και στην ακριβότερη επένδυση που έχει γίνει μέχρι τώρα από την εταιρεία μας.
Το Corsair 33 είναι ένα σκάφος μήκους 9,95 μ. και πλάτους 3 μ. που συνδυάζει όλη την αιχμή της τεχνολογίας διεθνώς, με μια επαναστατικής σχεδίασης γάστρα που διαθέτει 2 διπλά steps και μεγιστοποιεί τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας step, άλλη μια ελληνική "πρωτιά" της TOP LINE!
Φυσικά η απόφασή μας αυτή είχε αρκετό ρίσκο και ουσιαστικά ήταν ένας αγώνας δρόμου ενάντια στον χρόνο, αν αναλογιστεί κανείς πως το Corsair 33 ρίχθηκε στον σκληρό αυτό αγώνα σχεδόν κατευθείαν από την γραμμή παραγωγής, αφού καλά - καλά δεν είχε συμπληρώσει ούτε 10 ώρες δοκιμών!
Ήμασταν όμως τόσο σίγουροι για το "αξιόμαχο" του σκάφους μας που δεν διστάσαμε να πάρουμε το ρίσκο που ΚΑΝΕΙΣ άλλος Έλληνας κατασκευαστής δεν πήρε, παρότι αρκετοί ανταγωνιστές διέθεταν σκάφη που μετρούσαν χρόνια -και όχι ώρες- πλεύσεων και δοκιμών.
Με απλά λόγια, για άλλη μια φορά μείναμε πιστοί στην ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ μας, ότι οι αγώνες αποτελούν το υπέρτατο πεδίο δοκιμών για ένα σκάφος.
Πολύ απλά, αν ένα σκάφος όχι μόνο επιβιώνει αλλά και διακρίνεται στις δύσκολες συνθήκες ενός αγώνα, πολύ ευκολότερα μπορεί να αντεπεξέλθει στις συνθήκες οδήγησης ενός μέσου χρήστη, όσο σκληρές κι αν είναι αυτές.
Ο Διεθνής Ανταγωνισμός
Ομάδες σκαφών με 17 συνολικά σκάφη ανοικτής θαλάσσης από την Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο και άλλα Ευρωπαϊκά κράτη συμμετείχαν στον διεθνή αγώνα.
Τα περισσότερα από τα μεγάλα και τρανταχτά ονόματα των διεθνών και τοπικών πρωταθλημάτων ήταν παρόντα.
Μεταξύ αυτών ήταν η Sport Rib με ένα SR9 (πρωταθλητή του Βρετανικού πρωταθλήματος), το εξωτικό Bladerunner, ένα τριμαράν σκάφος υπερεπιδόσεων και φουτουριστικής εμφάνισης, το διάσημο Phantom Evolution, ένα Ribco με 2 Χ 250 Mercury EFI, ένα άλλο Αγγλικό 11μετρο σκάφος με 2 εσωλέμβιους diesel και μεγάλη πείρα σε αγώνες αντοχής, ένα Banana Shark, ένα Ribeye και πολλά άλλα.
Παράλληλα, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι:
- τα ξένα πληρώματα είχαν ως επί το πλείστον εκατοντάδες ώρες αγώνων στο ενεργητικό τους,
- με τα σκάφη αυτά είχαν λάβει μέρος σε πολλές σημαντικές διοργανώσεις και είχαν πετύχει μεγάλες διακρίσεις,
- ήταν ομάδες με ημιεπαγγελματική ή καθαρά επαγγελματική οργάνωση και υποστήριξη.
Το Ελληνικό Πλήρωμα
Σε αντίθεση, η δική μας συμμετοχή δεν μπορούσε να συγκριθεί σε κανέναν από τους παραπάνω τομείς.
Ο Γρηγόρης έχει βέβαια χιλιάδες ώρες ταξιδιών και μεγάλη εξοικείωση με το υγρό στοιχείο στο ενεργητικό του, αλλά η εμπειρία του Γρηγόρη και του Αντώνη από αγώνες ήταν μικρή και μόνο σε ελληνικό επίπεδο, η γνωριμία τους με το σκάφος ελάχιστη και η υποστήριξη μόνο από την TOP LINE, χωρίς κανέναν άλλο μικρό ή μεγάλο χορηγό!
Θα μπορούσαμε άνετα λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε την σύγκριση Δαβίδ και Γολιάθ αναφερόμενοι στον συσχετισμό δυνάμεων με τις περισσότερες ξένες ομάδες, κι αυτό άλλωστε προέβλεπαν τα όποια "προγνωστικά" υπήρχαν.
Τα γεγονότα όμως έμελλαν να διαψεύσουν τις διάφορες Κασσάνδρες, εγχώριες και ξένες, και μάλιστα με συγκλονιστικό όσο και απόλυτο τρόπo.
Η παλικαριά του πληρώματός μας και η αδάμαστη θέλησή τους, μαζί με την πίστη τους στο σκάφος μας νίκησε τα ξένα "θηρία", σε σημείο που όλοι, οργανωτές, δημοσιογράφοι και αγωνιζόμενοι μίλαγαν για το "ελληνικό θαύμα"!
Πράγματι, η συνεργασία ανθρώπου - μηχανής βρέθηκε σε μιά από τις καλύτερες στιγμές της στον αγώνα αυτό.
Οι Κατηγορίες
Υπήρχαν 4 κατηγορίες σκαφών αναλόγως των ιπποδυνάμεων και του μήκους, που μάλιστα θεσμοθετήθηκαν για πρώτη φορά από την RYA και την UIM, ξεκινώντας από τη RIB Class 1 (οι μεγαλύτεροι συνδυασμοί σκαφών/κινητήρων) έως τη RIB Class 4 (οι μικρότεροι συνδυασμοί).
Το Corsair 33 ανήκε στην RIB Class 2, καθώς η ιπποδύναμη του ήταν "μόνο" ένα ζεύγος νορμάλ κινητήρων Mercury Optimax 200.
Η εκκίνηση και ο τερματισμός έγινε στο τουριστικό θέρετρο Σάρμ-ελ-Σέϊχ της Αραβικής χερσονήσου.
Υπήρχαν 4 σκέλη αποστάσεων 70 – 140 ν.μ., κάποια από αυτά μειώθηκαν όμως εξαιτίας των πολύ άσχημων καιρικών συνθηκών και των πολλών εγκαταλείψεων που σημειώθηκαν.
Οι διαγωνιζόμενοι αφού διέσχισαν την Ερυθρά Θάλασσα, κατηφόρισαν κατά μήκος της Αφρικανικής ακτής στα 2 πρώτα σκέλη, έχοντας περίπου αντίθετες κατευθύνσεις στα 2 τελευταία.
Οι Καιρικές Συνθήκες
Η μεγάλη αυτή διοργάνωση είχε ήδη χαρακτηριστεί "Παρίσι - Ντακάρ της θάλασσας", καθόσον θεωρήθηκε από τους ειδικούς πολύ σκληρός αγώνας, με ακραίες συνθήκες θάλασσας σε τουλάχιστον 2 σκέλη.
Πράγματι, όπως θα διαβάσετε αναλυτικά παρακάτω, οι προβλέψεις αυτές δικαιώθηκαν!
Τα πληρώματα αντιμετώπισαν καταστάσεις θάλασσας μέχρι και 7 Β και κυματισμούς έως και 4 μέτρα από όλες τις διευθύνσεις στα διάφορα σκέλη του αγώνα, θέτοντας σε σοβαρή δοκιμασία τους ίδιους αλλά και τα σκάφη τους.
Πολλά μάλιστα από αυτά υπέστησαν σοβαρές βλάβες -κάποια και στα δομικά τους μέρη- με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώσουν διάφορα σκέλη και ουσιαστικά τέθηκαν εκτός ανταγωνισμού ή και εγκατέλειψαν τον αγώνα.
Αντίθετα, το δικό μας Corsair, βγήκε αλώβητο από όλα τα σκέλη χωρίς να παρουσιάσει πουθενά το παραμικρό πρόβλημα!
Αυτό το γεγονός και μόνο του καταμαρτυρά την αξιοπιστία της ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, η αντοχή της οποίας σε όλων των ειδών τις καταπονήσεις αγγίζει τα όρια του θρύλου στον χώρο των "ειδικών" της θάλασσας, πέρα από την επιτυχή σχεδίαση της γάστρας.
Ο Αγώνας
1ο Σκέλος
Την Κυριακή 03 Σεπτεμβρίου δόθηκε η εκκίνηση του 1ου σκέλους, απόστασης 80 μιλίων, με κατεύθυνση από το Σάρμ-ελ-Σέϊχ δυτικά προς την αφρικανική ακτή, διασχίζοντας την Ερυθρά Θάλασσα κατά πλάτος.
Η κατάσταση της θάλασσας ήταν 4 - 5 Β, με ένα πλαϊνό σουέλ στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής και πρύμα στο υπόλοιπο που σημειώθηκαν και υψηλές ταχύτητες.
Το σκάφος μας τερμάτισε 1ο Γενικής στο σκέλος αυτό, με 10 λεπτά διαφορά από το 2ο Sport Rib SR9, καλύπτοντας τη διαδρομή σε 1 ώρα και 32 λεπτά, έχοντας μέση ωριαία ταχύτητα περίπου 48 κόμβους, ενδεικτική της ικανότητας πλεύσης του σε ταραγμένες συνθήκες θάλασσας.
Θυμίζουμε πως Corsair 33 ανήκε στην κατηγορία RIB Class 2 τη στιγμή που άλλα σκάφη, όπως το SR9 και το Bladerunner ανήκαν στην μεγαλύτερη RIB Class 1, καθώς διέθεταν 2 Χ 280 Mercury Racing κινητήρες!
2ο Σκέλος
Την Δευτέρα 04 Σεπτεμβρίου δόθηκε η εκκίνηση του 2ου σκέλους, απόστασης 140 μιλίων, που ήταν και το μεγαλύτερο του αγώνα.
Στο σκέλος αυτό τα σκάφη κατευθύνονται νότια κατά μήκος της Αφρικανικής ακτής.
Η κατάσταση της θάλασσας ήταν πολύ άσχημη, με ανέμους 6 με τοπικά 7 Β από κατευθύνσεις ΒΒΔ, έχοντας την θάλασσα πρύμα στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής, σε σημείο που οι οργανωτές σκέφθηκαν να αναβάλλουν το σκέλος αυτό.
Το σκάφος μας τερμάτισε πάλι 1ο Γενικής, με σχεδόν 1 ώρα διαφορά από το 2ο (ένα σκάφος με αιγυπτιακό πλήρωμα).
Η κατάσταση της θάλασσας ήταν πραγματικά πολύ άσχημη, καθώς ο υπόλοιπος ανταγωνισμός κυριολεκτικά καταποντίστηκε: όλες οι μεγάλες ομάδες εγκατέλειψαν!
Λόγω των πολλών εγκαταλείψεων μάλιστα οι οργανωτές διέκοψαν τον αγώνα μετά την στάση ανεφοδιασμού (στα 91 μίλια). Μέχρι τότε, το Corsair 33 είχε καλύψει την απόσταση σε 2 ώρες και 35 λεπτά, έχοντας μέση ωριαία ταχύτητα περίπου 40 κόμβους, και πάλι ενδεικτική της εξαιρετικής ικανότητας πλεύσης του σκάφους σε δυσμενέστατες συνθήκες θάλασσας.
Ήδη όλοι (οργανωτές, αγωνιζόμενοι) αρχίζουν και μιλούν για το ελληνικό "όπλο" που πηγαίνει "αέρα" μέσα στον καιρό χωρίς πρόβλημα!
3ο Σκέλος
Την Τετάρτη 06 Σεπτεμβρίου δόθηκε η εκκίνηση του 3ου σκέλους, απόστασης 57 μιλίων.
Στο σκέλος αυτό τα σκάφη κατευθύνονται βόρια κατά μήκος της Αφρικανικής ακτής, με κατεύθυνση αντίθετη του 2ου σκέλους.
Η κατάσταση της θάλασσας ήταν πάλι εξαιρετικά άσχημη, 7 Β από κατευθύνσεις ΒΒΔ, έχοντας την θάλασσα όρτσα και στην μπάντα σε όλο το τμήμα της διαδρομής.
Όπως είπαμε, για άλλη μια φορά η κατάσταση της θάλασσας ήταν εξαιρετικά ταραγμένη και οι οργανωτές μείωσαν την απόσταση του σκέλους, καθώς μάλιστα τα περισσότερα ανταγωνιστικά σκάφη είχαν ήδη εγκαταλείψει από το προηγούμενο σκέλος.
Το Corsair 33 με τον Γρηγόρη και τον Αντώνη τερμάτισε πάλι 1ο Γενικής σε 2 ώρες και 13 λεπτά, με περίπου 15 λεπτά διαφορά από το 2ο!
Ουσιαστικά, τα παιδιά της TOP LINE έχουν μετατρέψει τον σκληρό αγώνα σε τυπική διαδικασία και, έχοντας μόνο ένα σκέλος απομείνει για την πτώση της καρό σημαίας, ο μόνος αντίπαλός τους είναι η τύχη!
4ο Σκέλος
Την Παρασκευή 08 Σεπτεμβρίου δόθηκε η εκκίνηση του 4ου και τελευταίου σκέλους, απόστασης 54 μιλίων.
Στο σκέλος αυτό τα σκάφη διασχίζουν κατά πλάτος την Ερυθρά Θάλασσα, με κατεύθυνση προς το Σάρμ-ελ-Σέϊχ (αντίθετα από το 1ο σκέλος).
Ο καιρός τα πρώτα 20 μίλια ήταν 6 Β όρτσα με πολύ άσχημη κατάσταση θαλάσσης, και στα επόμενα 20 μίλια γύρναγε στο πλάι, έχοντας να αντιμετωπίσουν τα σκάφη το γνωστό μεγάλο σουέλ από την είσοδο της διώρυγας.
Στο τέλος, στα τελευταία 15 περίπου μίλια οι άνεμοι έπεσαν στα 3 Β και η κατάσταση της θάλασσας ήταν σχετικά ήρεμη, επιτρέποντας έτσι και την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων.
Το Corsair 33 με τον Γρηγόρη και τον Αντώνη τερμάτισε πάλι 1ο Γενικής σε 1 ώρα και 7 λεπτά, με περίπου μισή ώρα διαφορά από το 2ο!
Ο διαφαινόμενος ελληνικός θρίαμβος ήταν πλέον γεγονός, τα παιδιά της TOP LINE αντεπαρέταξαν το σθένος και την ψυχή τους ενάντια στην ξένη εμπειρία και πανάξια σήκωσαν την καρό σημαία χαρίζοντας την σημαντικότερη μέχρι στιγμής διάκριση σε ελληνικό σκάφος, κόντρα στις μεγαλύτερες ξένες ομάδες!
Ο Απόηχος του Αγώνα
Στην λαμπρή τελετή της απονομής που έγινε το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου, ο Γρηγόρης Οικονόμου και ο Αντώνης Ντρίντζης πανάξια σήκωσαν το πολύτιμο κύπελλο της 1ης Θέσης Γενικής, μοιράζοντας χαρά και υπερηφάνια σε όλους τους φίλους της θάλασσας.
Μαζί τους ήταν και ο Πέτρος Καπλερής, ιδιοκτήτης της TOP LINE και σχεδιαστής και κατασκευαστής του Corsair 33, αλλά και αρκετοί άλλοι φίλοι της TOP LINE που ταξίδεψαν από την Ελλάδα για να γιορτάσουν την μεγαλύτερη μέχρι στιγμής νίκη της!
Όλοι, οργανωτές και αγωνιζόμενοι, έδιναν συγχαρητήρια στο πλήρωμα για την περίλαμπρη νίκη που πέτυχε, κόντρα σε τόσο ισχυρούς αντιπάλους.
Παράλληλα, δεν έκρυβαν και τον θαυμασμό τους για το σκάφος μας, εξαίροντας την απόδοση της γάστρας λόγω της ευκολίας που νίκησε αλλά και την εξαιρετικά στιβαρή κατασκευή.
Τα σχόλια αυτά φυσικά δεν αποτελούσαν απλές φιλοφρονήσεις, αλλά αναγνώριση από εμπειρους και διεθνώς καταξιωμένους αγωνιζομένους της αξίας του σκάφους.
Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ο αγώνας διεξήχθη σχεδόν στο σύνολό του σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες θάλασσας και το Corsair νίκησε με χαρακτηριστική ευκολία και στα 4 σκέλη!
Επί τούτου, αρκετά "πηγαδάκια" είχαν στηθεί με τον Πέτρο Καπλερή, όπου 2 τουλάχιστον Βρετανοί αγωνιζόμενοι του παρήγγειλαν 2 Corsair 33 για να συμμετέχουν με αυτά στο Διεθνές Πρωτάθλημα P1!
Είναι η πρώτη φορά που ελληνική σχεδίαση τυγχάνει τέτοιας αναγνώρισης, γεγονός που φυσικά μας κάνει υπερήφανους.
Παράλληλα, είχε επίσημη πρόταση συνεργασίας για αντιπροσώπευση των TOP LINE στο Ηνωμένο Βασίλειο, που εξετάζονται οι όροι της για την οριστικοποίησή της.
Συμπερασματικά, δεν πιστεύουμε πως έχουμε σχεδιάσει το σκάφος του μέλλοντος, απλά τα υπόλοιπα είναι πολύ πίσω μας!