Η ιδέα
Και το ταξίδι ήταν πάντοτε το μεγάλο μας πάθος. Η γοητεία του απέραντου γαλάζιου, το άρωμα της θάλασσας και η απόλυτη αίσθηση ελευθερίας αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας εδώ και πολλά χρόνια. Ως λάτρεις των μακρινών ταξιδιών και των πολύωρων πλεύσεων στην ανοιχτή θάλασσα, αυτή τη φορά αποφασίσαμε να ανοιχτούμε στον απέραντο ωκεανό.
Η ιδέα γεννήθηκε πριν από ένα χρόνο περίπου, φάνταζε ωστόσο σαν ένας απρόσιτος στόχος με πολλά εμπόδια τα οποία έμοιαζαν αξεπέραστα. Όσο όμως η θέληση και το πάθος μας γιγαντώνονταν τόσο τα εμπόδια άρχισαν ένα ένα να σκορπίζονται και να μοιάζουν με χάρτινους πύργους έτοιμους να καταρρεύσουν.
Ώσπου η ιδέα ωρίμασε αρκετά… και να’μαστε πάλι εδώ, πάνω σε ναυτικούς χάρτες, να χαράζουμε πορείες, να υπολογίζουμε μίλια και να εργαζόμαστε σκληρά για την πραγματοποίηση ενός ακόμα μικρού άθλου, ο οποίος προγραμματίστηκε για τα τέλη του ερχόμενου Ιουλίου.
Ο διάπλους της Μεσογείου αποτελεί πάντοτε μια μεγάλη πρόκληση. Μεγαλύτερη όμως πρόκληση αποτελεί ο Ατλαντικός ωκεανός, τον οποίο ελάχιστοι μέχρι τώρα έχουν τολμήσει να διασχίσουν.
Μεταφέροντας το μήνυμα ‘’Mediterranean unites us’’, έχουμε σκοπό να διασχίσουμε ξανά τη Μεσόγειο, αλλά αυτή τη φορά να συνεχίσουμε για 800 ναυτικά μίλια στον ανοιχτό ωκεανό, φτάνοντας έως τις Αζόρες, καλύπτοντας συνολικά μια απόσταση μεγαλύτερη των 3.500 ναυτικών μιλίων.
Θεωρούμε πως ιδιαίτερα η διάσχιση του Ατλαντικού ωκεανού από την Πορτογαλία έως τις Αζόρες, η οποία υπολογίζουμε να διαρκέσει δύο ημέρες και δύο νύχτες, χωρίς τη δυνατότητα ανεφοδιασμού σε καύσιμα, θα αποτελέσει ένα από τα κορυφαία θαλασσινά γεγονότα του 2014, για όλη την Ευρώπη.
Το φουσκωτό της αποστολής
Σας γνωρίζουμε πως ήδη μας έχει παραχωρηθεί το φουσκωτό με το οποίο θα πραγματοποιήσουμε αυτό το ταξίδι.
Πρόκειται για το Corsair 31, το οποίο παράγεται από την εταιρία της TOPLINE. Είναι ένα φουσκωτό ελληνικής σχεδίασης και παραγωγής με πολλές και μεγάλες διακρίσεις σε αγώνες ταχύτητας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Χωρίς καμιά αμφιβολία αποτελεί ένα από τα καλύτερα σκάφη στην κατηγορία του, σε όλο τον κόσμο.
Οι λόγοι που το επιλέξαμε είναι σαφείς:
- Είναι ένα φουσκωτό με στιβαρή κατασκευή και εξαιρετική ποιότητα, γεγονός που μας προφυλάσσει από τυχόν προβλήματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
- Είναι διάσημο για την ταχύτατη και πολύ οικονομική γάστρα του.
- Η πλεύση του ακόμα και σε καιρό είναι εξαιρετικά μαλακή, γεγονός που σημαίνει πως θα κάνει περισσότερο ξεκούραστο το ούτως ή άλλως επίπονο ταξίδι μας.
Η οικονομικότερη ταχύτητα ταξιδιού του βρίσκεται κοντά στους 32 κόμβους, γεγονός που μας εξασφαλίζει τη γρηγορότερη προσέγγιση στους προορισμούς μας, αφήνοντας περισσότερο χρόνο για την τόσο απαραίτητη ξεκούρασή μας.
Ο συνδυασμός της οικονομικής του γάστρας με τις εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις των κινητήρων της SUZUKI θα μας δώσει τις χαμηλότερες δυνατές καταναλώσεις, γεγονός πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα στο μεγάλο πέρασμα των 800 ναυτικών μιλίων από τη Λισαβόνα στις Αζόρες.
Ένας ακόμα σημαντικός λόγος είναι πως υπολογίζουμε να φτάνουμε τους 32 κόμβους cruisespeed με τους κινητήρες μόλις στις 3500 rpm.
Αυτό σημαίνει πως οι κινητήρες θα δουλεύουν "ξεκούραστα" σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Κινητήρες
Για την αποστολή μας αυτή επιλέξαμε δύο νέους κινητήρες DF300AP της Suzuki, στους οποίους έχουν γίνει πολύ σημαντικές και τεχνολογικά αξιοσημείωτες παρεμβάσεις.
Ας δούμε μερικές από αυτές:
Πρώτα πρώτα πρέπει να τονίσουμε πως ο νέος DF300AP κινητήρας μπορεί να λειτουργεί ως δεξιόστροφος ή αριστερόστροφος ανάλογα με τις επιθυμίες μας, με μια απλή ηλεκτρονική παρέμβαση και μόνο.
Κάτι που για πρώτη φορά εφαρμόζεται στην τεχνολογία των εξωλέμβιων κινητήρων και πιστεύουμε πως αυτή η παγκόσμια πρωτοτυπία της Suzukiθα επαναπροσδιορίσει την κατασκευή των μελλοντικών τετράχρονων κινητήρων.
Με τη leanburn τεχνολογία βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, με αποτέλεσμα οι νέοι κινητήρες να είναι κατά 14% οικονομικότεροι από τα προηγούμενα μοντέλα, χωρίς μάλιστα να επηρεάζονται οι εκρηκτικές ροπές της.
Με τη χρήση ενός σένσορα οξυγόνου στην εξάτμιση επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή αναλογία αέρα-καυσίμου, με αποτέλεσμα την καλύτερη καύση και την μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.
Στο ποδαρικό των νέων κινητήρων θα παρατηρήσουμε πολλές ουσιαστικές αλλαγές:
- Διατηρώντας την ίδια σχέση μετάδοσης έχει επανασχεδιασθεί το γρανάζι που δίνει κίνηση στον προπελοφόρο άξονα με στόχο την μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις υψηλές θερμοκρασίες και την μεγαλύτερη αντοχή στις μηχανικές καταπονήσεις.
- Oι εισαγωγές νερού για την ψύξη του κινητήρα έγιναν τέσσερις, από δύο που ήταν στο προηγούμενο μοντέλο. Οι δύο νέες εισαγωγές είναι τοποθετημένες μπροστά στον κώνο του κιβωτίου ταχυτήτων, αυξάνοντας έτσι σημαντικά τη ροή νερού ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας την ψύξη του κινητήρα και επιτρέποντας παράλληλα ακόμα υψηλότερες τοποθετήσεις και υψηλότερες γωνίες trim.
- Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει επανασχεδιασθεί εξ αρχής ώστε να δημιουργηθεί ο κατάλληλος χώρος για τα νέα γρανάζια του επιλεκτικού συστήματος περιστροφής. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί το κιβώτιο να μεγάλωσε σε όγκο, ο σχεδιασμός του όμως, καθώς και το πολύ μελετημένο υδροδυναμικό του σχήμα, του επιτρέπουν να κινείται με μικρότερες αντιστάσεις στο νερό, γεγονός που αυξάνει τις επιδόσεις του κινητήρα.