1Γιατί φουσκωτό σκάφος;

Η διαφορά ενός φουσκωτού με ένα αμιγώς πολυεστερικό σκάφος είναι οι πλωτήρες που διαθέτει το πρώτο.

Ακόμα και τελείως ίδια να είναι η γάστρα (αν και αυτό θα ήταν σπάνιο, καθόσον τα πλαστικά σκάφη έχουν συνήθως πολύ μικρότερες γωνίες deadrise), οι πλωτήρες του φουσκωτού σκάφους θα του προσέδιδαν τα εξής δύο σημαντικά πλεονεκτήματα:

Πρώτον, θα οριοθετούσαν την πλεύση μέσα σε ασφαλή όρια. Για παράδειγμα, τα όρια ανατροπής ενός TOP LINE είναι 110°, δηλαδή το σκάφος μπορεί να έρθει σε πάνω από ορθή γωνία με τη θάλασσα και να μην ανατραπεί, γεγονός φυσικά που δεν ισχύει για ένα πλαστικό σκάφος που τα όρια ανατροπής του είναι πολύ μικρότερα.

Δεύτερον και κυριότερο, οι πλωτήρες καθιστούν πρακτικά το φουσκωτό σκάφος αβύθιστο, ακόμα δηλαδή κι αν το σκάφος γεμίσει για οποιοδήποτε λόγο με νερό, δεν θα βυθιστεί καθόσον οι πλωτήρες προσφέρουν άνωση μεγαλύτερη του εκτοπίσματος του νερού.

Στην περίπτωση του πλαστικού σκάφους, αρκεί μια ξεχασμένη τάπα για να στείλει στον βυθό ένα σκάφος εκατομμυρίων, για να μην αναφερθούμε στους τυχόν επιβαίνοντες!

Για τους παραπάνω λόγους τα φουσκωτά σκάφη έχουν γενικά πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες αντιμετώπισης δυσκολότερων καιρικών συνθηκών από αντιστοίχου ή και μεγαλύτερου μεγέθους πλαστικά.

Δεν είναι τυχαίο που στην συντριπτική τους πλειοψηφία όλα τα σκάφη διασώσεως παγκοσμίως είναι φουσκωτά!

2Γιατί TOP LINE;

Από ιδρύσεως της εταιρείας, είχαμε θέσει σαν στόχο να κατασκευάσουμε τα καλύτερα σκάφη και όχι μόνο για την Ελλάδα.

Ειδικότερα όμως όσον αφορά τους τομείς της αξιοπιστίας και της ασφάλειας, οι ανοχές μας είναι μηδενικές.

Δεν φειδόμαστε χρόνου, κόπου και υλικών προκειμένου να κάνουμε πράξη την δέσμευσή μας αυτή απέναντι σε κάθε πιθανό αγοραστή, ο οποίος ίσως θα μπει ανυποψίαστος σε ένα σκάφος με σκοπό να διασκεδάσει, αγνοώντας μερικές φορές την αντοχή του ιδίου ή και των συνταξιδιωτών του στις καιρικές συνθήκες που θα συναντήσει, καθώς και την αντοχή του σκάφους του, αναλογιζόμενοι την ευθύνη του τι μπορεί να του επιφυλάξει μία κακή ποιοτικά ή σχεδιαστικά κατασκευή.

Η αφοσίωσή μας αυτή έχει ευτυχώς αναγνωριστεί από τους φίλους της θάλασσας μέχρι τώρα, ειδικά από αυτούς που επέλεξαν ένα από τα σκάφη μας.

Το αγοραστικό μας κοινό ανήκει σε μία ίσως πρωτόγνωρη κατηγορία για τα δεδομένα των ιδιοκτητών φουσκωτών σκαφών στην Ελλάδα:

Ανήκει στην κατηγορία αυτών που όταν αγοράσουν ένα TOP LINE αργούν πάρα πολύ να αγοράσουν νέο μοντέλο φουσκωτού σκάφους και όταν το αποφασίσουν επιλέγουν πάντα ένα μεγαλύτερο TOP LINE, δημιουργώντας έτσι το club της TOP LINE.

3Τι πρέπει να έχει υπ' όψη του ένας αγοραστής;

Ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να έχει σαν γνώμονα για την αγορά του σκάφους του τα εξής κριτήρια:

Πρώτον, και κατά απόλυτη προτεραιότητα, την ασφάλεια, προσωπική και των επιβατών, η οποία εξασφαλίζεται από την ορθή σχεδίαση και την ποιότητα κατασκευής του σκάφους.

Με αυτό το απλό σκεπτικό, η ασφάλεια δεν μπορεί να κοστολογηθεί γιατί δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη.

Δεύτερον, τις απαιτήσεις του χρήστη. Μια πολυμελής οικογένεια δύσκολα θα ταξιδέψει και θα συμβιώσει σε ένα μικρό σκάφος, οπότε οι χώροι παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτή την περίπτωση.

Αντίθετα, για κάποιον ο οποίος ταξιδεύει πολλές ώρες κάθε χρόνο, οι επιδόσεις και η κατανάλωση μπορεί να είναι περισσότερο καθοριστικοί παράγοντες, ενώ ένα ζευγάρι που θέλει να πηγαίνει μια απλή βόλτα κοντά στην ακτή δεν χρειάζεται ένα οκτάμετρο σκάφος με κινητήρα 250 hp.

Ευτυχώς, όποιες κι αν είναι οι απαιτήσεις σας (τωρινές ή μελλοντικές), η TOP LINE διαθέτει 4 διαφορετικές σειρές μοντέλων με 16 διαφορετικά σκάφη που μπορούν να διαμορφωθούν ακόμα περισσότερο κοντά στις ανάγκες σας, έτσι ώστε το μοντέλο που θα σας προτείνουμε να είναι σίγουρο ότι θα ταιριάξει ακριβώς στις δικές σας απαιτήσεις, κι όχι στο σκεπτικό «αυτό έχω, αυτό θα πουλήσω».

Τέλος, η αγορά ενός σκάφους αποτελεί μια επένδυση και έτσι θα πρέπει να την αντιμετωπίσετε: θα πρέπει να είστε το δυνατόν σίγουροι πως θα την αποσβέσετε σε αναψυχή, και όχι να διαπιστώσετε κατόπιν εορτής πως, είτε η «ευκαιρία» που αγοράσατε σας στερεί ουσιαστικά αυτή καθεαυτή την αναψυχή σας, είτε πως ξοδέψατε μια περιουσία σε αμφιλεγόμενης αξιοπιστίας λύσεις που συνήθως σκοπό έχουν τον προσωρινό εντυπωσιασμό παρά την κάλυψη των πραγματικών σας αναγκών!

4Τι σημασία έχουν οι αγώνες αφού εγώ θέλω μόνο ένα σκάφος αναψυχής;

Για τον απλό αγοραστή ενός φουσκωτού σκάφους οι αγώνες δεν έχουν καμία απολύτως σημασία.

Με τους αγώνες όμως αποκτούμε τεχνογνωσία, την οποία μεταφέρουμε από τις σκληρές συνθήκες τους στα σκάφη μας.

Αυτό μας βοηθάει να παράγουμε υψηλών προδιαγραφών προϊόντα το οποίο σημαίνει: υψηλής απόδοσης γάστρες που επιφέρουν αντίστοιχες υψηλές επιδόσεις ταχύτητας και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (δηλαδή οικονομία στο κόστος χρήσης), μικρές απαιτήσεις σε ιπποδυνάμεις (δηλαδή οικονομία στο κόστος αγοράς), χαμηλότερο βάρος σκάφους με σύγχρονα υλικά, αντοχή, αξιοπιστία και ποιότητα πλεύσης (δηλαδή υψηλή μεταπωλητική αξία και βέλτιστη επένδυση).

Με αυτόν τον τρόπο οι αγώνες λειτουργούν τελικά προς όφελος του απλού μέσου χρήστη.

5Οι χρόνοι παράδοσης μπορεί να ποικίλλουν;

Η γενική αρχή είναι πως, όσο πιο έγκαιρα παραγγέλεται ένα σκάφος τόσο πιο εξασφαλισμένη και ακριβής είναι η ημερομηνία παράδοσης.

Καθώς μάλιστα κατασκευάζουμε χειροποίητα ΟΛΑ τα επιμέρους τμήματα των σκαφών μας (κονσόλες, καθίσματα, roll-bar κλπ) αντί να τα αναθέτουμε «φασόν» σε άλλους υποκατασκευαστές, όπως πράττουν αρκετοί ανταγωνιστές μας, η σημασία της έγκαιρης παραγγελίας γίνεται ακόμα πιο μεγάλη.

Δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα: ενώ οι περισσότεροι θέλουμε τα σκάφη μας μέχρι τον Ιούνιο ή Ιούλιο για να εκμεταλλευθούμε τους καλοκαιρινούς μήνες, συνήθως τα παραγγέλνουμε Απρίλιο ή Μάιο!

Η καταλληλότερη φυσικά εποχή για να παραγγείλουμε ένα σκάφος είναι ο χειμώνας, διότι η επιλογή του κάθε αγοραστή δεν βασίζεται στα στενά χρονικά περιθώρια που θα επιτρέψουν να είναι διαθέσιμο το σκάφος του, αλλά σε αντικειμενικά κριτήρια που ο ίδιος έχει θεσπίσει.

6Ποιο σκάφος να επιλέξω -ποια είναι η καταλληλότερη σειρά;

Το ναυπηγείο μας έχει σχεδιάσει και παράγει διαφόρων μορφών γάστρες:

Με οβάλ ανεστραμμένα παρατροπίδια (σειρά ΜΑΧ), με μεγαλύτερες γωνίες εισόδου με step ή χωρίς step (σειρά S), με ουδέτερα παρατροπίδια με κυρτές γάστρες και step (σειρά ΠΗΓΑΣΟΣ) και με ουδέτερα παρατροπίδια και την νέα επαναστατική γάστρα με τα 2 διπλά step της σειράς Corsair.

Η κάθε σειρά έχει τα δικά της ιδαίτερα χαρακτηριστικά πλεύσης:

Η σειρά ΜΑΧ είναι η μικρή – μεσαία σειρά του ναυπηγείου μας και δίδει έμφαση στην εργονομία και τους χώρους.

Η σειρά S είναι πιο κατάλληλη για ναυτικό camping λόγω των πολλών και άνετων χωρών που διαθέτει και των πρυμναίων sun deck.

Η σειρά ΠΗΓΑΣΟΣ αποτελείται από καθαρά σύγχρονες γάστρες μακρόχρονης έρευνας και δοκιμών και απευθύνεται σε πιο απαιτητικό κοινό που θέλει υψηλές επιδόσεις και άνετη πλεύση με την μικρότερη δυνατή ιπποδύναμη και κατανάλωση.

Η σειρά CORSAIR προσφέρει στον υπερθετικό βαθμό ασύγκριτες δυνατότητες πλεύσης με υψηλές ταχύτητες σε οποιεσδήποτε καταστάσεις θάλασσας, τεχνολογικά δε αποτελεί την πλέον προηγμένη γάστρα που υπάρχει σε σκάφος παραγωγής διεθνώς.

Τέλος η σειρά ATLANTIC...

Από εκεί και πέρα, ο κάθε χρήστης πρέπει να αξιολογήσει τις ανάγκες του και την χρήση για την οποία προορίζει το σκάφος του.

Μπορούμε φυσικά και εμείς να τον βοηθήσουμε σε αυτό, αν αφορά την πρώτη του επαφή με τη θάλασσα και να του προτείνουμε ένα συνολικό συνδυασμό σκάφους – κινητήρα που πιστεύουμε πως θα ταιριάξει καλύτερα στις ανάγκες που θα μας περιγράψει.

Αντίθετα με τα περισσότερες ανταγωνίστριες εταιρείες, που διαφοροποιούν τα μοντέλα τους μόνο στο μέγεθος, η TOP LINE με τις 4 εντελώς ξεχωριστές και πρωτότυπες σειρές της προσφέρει ασύγκριτα μεγαλύτερη ευελιξία στις επιλογές του κάθε αγοραστή ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του.

Μπορείτε να αντλήσετε περισσότερα στοιχεία από τα συγκριτικά ΤΕΣΤ ΣΚΑΦΩΝ μας.

7Τι είναι τα steps;

Τι πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα έχει μια γάστρα stepped σε σύγκριση με μια κανονική;

Δείτε την ξεχωριστή ενότητα Steps για απορίες σας σε οτιδήποτε αφορά την τεχνολογία των step.