Προστασία από πτώση στη θάλασσα
Σύμφωνα με τα πρότυπα της οδηγίας 2013/53/CE και RCG GUIDELINES παράγραφος 2.3:
- δύο ομάδες χειρολαβών συγκράτησης επί των αεροθαλάμων, εκατέρωθεν του καταστρώματος επιβατών
- απόσταση καταστρώματος επιβατών από την κορυφή των αεροθαλάμων 0,50 m
Ορατότητα από τη θέση πηδαλιουχίας
Σύμφωνα με τα πρότυπα της Οδηγίας 2013/53/CE και RSG GUIDELINES παράγραφος 2.4 και ISO-11591: 2011
Όπως φαίνεται και από τα σχέδια της εξωτερικής όψης του σκάφους, η ορατότητα από την θέση πλοήγησης έχει ως εξής:
- Ως προς το οριζόντιο επίπεδο, 360° ορατότητα χωρίς να μετακινηθεί ο χειριστής από τη θέση του
- Ως προς το κάθετο επίπεδο, -14° μέχρι την πλώρη από την χαμηλή θέση των ματιών όρθιος σύμφωνα με το ISO-11591: 2011 περί ορατότητας από την θέση πηδαλίου, και ορατότητα μπροστά από την πλώρη μετά από ένα μήκος σκάφους (αναλόγως της κλίσης του σκάφους κατά την πλεύση του)
Κατασκευή και εξοπλισμός γάστρας και κουπαστής
Σύμφωνα με τα πρότυπα της οδηγίας 2013/53/CE Παράρτημα Ι, παράγραφο 3.1:
Υπολογισμοί δομής σύμφωνα με τις απαιτήσεις των νηογνωμόνων μελών της UNITAS, για σκάφη από GRP, με δυνατότητα πλεύσης με ταχύτητα 15 Μ.Α.Ω., και σημαντικό ύψος κύματος 4 μέτρα.
- Εξοπλισμός γάστρας: Δέστρα ρυμούλκησης
- Εξοπλισμός κουπαστής: Δύο δέστρες όρμισης, δύο δέστρες αγκυροβολίας, καπάκια αμπαριών και ντουλαπιών, κονσόλα με τον εξοπλισμό της, ταπετσαρίες, μαξιλάρια, βάση για βοηθητική μηχανή, βάση για σκάλα και σκάλα, εξοπλισμός πηδαλιουχίας και ελέγχου κινητήρα, roll-bar με τον εξοπλισμό του
Κατασκευή και εξοπλισμός αεροθαλάμων
Κατασκευή και εξοπλισμός αεροθαλάμων σύμφωνα με το ISO-6185:
Ύφασμα κατασκευής αεροθαλάμων Hypalon Neopren ORCA του Γαλλικού οίκου Pennel & Flipo. Το ύφασμα ικανοποιεί τις απαιτήσεις του ISO-6185 PART4.
Προσδιορισμός αριθμού και όγκου αεροθαλάμων.
Εξοπλισμός αεροθαλάμων:
- Πολυεστερική δελφινιέρα με ράουλο κύλισης άγκυρας και δέστρες αγκυροβολίας (ενσωματωμένη στην κατασκευή της κουβέρτας στα μοντέλα της σειράς MAX από 5,30 μέτρα και άνω και στα μοντέλα της σειράς S και ΠΗΓΑΣΟΣ)
- Προστατευτικό ρέλι άγκυρας
- 4 χειρολαβές συγκράτησης σκάφους
- Ρέλι κυματοθραύστη
- 2 σετ χειρολαβών συγκράτησης επιβατών (επανεπιβίβασης μετά από πτώση στη θάλασσα)
- Μία βαλβίδα πλήρωσης ανά αεροθάλαμο, με περιστροφική μεταλλική τάπα στεγανοποίησης και πλαστικό καπάκι προστασίας
Εξοπλισμός όρμισης - Αγκυροβολίας - Ρυμούλκησης
Εξοπλισμός όρμισης: 2 δέστρες
Εξοπλισμός αγκυροβολίας: 2 δέστρες
Εξοπλισμός ρυμούλκησης: 2 δέστρες.
Δίκτυο καυσίμων
Το δίκτυο καυσίμων θα είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με το ISO-10088: 2013.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Σύμφωνα με το ISO-10088: 2013 οι δεξαμενές καυσίμων πρέπει να μην αποτελούν μέρος του πετσώματος της γάστρας, να είναι κατασκευασμένες από ανοξείδωτο χάλυβα, να είναι προσβάσιμες για κάθε ενδεχόμενο πρόβλημα που θα προκύψει αναφορικά με το δίκτυο καυσίμων και να είναι γειωμένες για αποφυγή εκρήξεων.
Το δίκτυο καυσίμων αποτελείται:
- Από δεξαμενή καυσίμου χωρητικότητας ανάλογης με το μοντέλο του σκάφους, κατασκευασμένης από ελάσματα ανοξείδωτου χάλυβα (stainless steel) χρωμίου νικελίου και πάχους 2 mm σύμφωνα με το ISO-10088. Η δεξαμενή θα έχει οπή πλήρωσης, οπή εξαερισμού, οπή τροφοδοσίας και μετρικό όργανο στάθμης
- Σωλήνα πλήρωσης καυσίμου σύμφωνα με το EN ISO 21487: 2014, εσωτερικής διαμέτρου 50 mm (ISO minimum: 38 mm)
- Σωλήνα παροχής καυσίμου σύμφωνα με το ISO-7840, εσωτερικής διαμέτρου 12 mm
- Σωλήνα εξαέρωσης καυσίμου σύμφωνα με το ISO-7840, εσωτερικής διαμέτρου 19 mm
Δίκτυο αποστράγγισης καταστρώματος - Σεντίνες
Η αποστράγγιση καταστρώματος θα γίνεται με φυσικό τρόπο στην θάλασσα.
Η αποστράγγιση των σεντινών θα γίνεται με αυτόματη ηλεκτρική αντλία συνεχούς ρεύματος τάσης 12 V.
Κατασκευή αντλίας σύμφωνα με το ISO-8849. Εσωτερική διάμετρος σωλήνων αποστράγγισης 1,5".
Ηλεκτρικό δίκτυο - Εξοπλισμός φανών ναυσιπλοΐας - Λοιπός εξοπλισμός
1. Ηλεκτρικό δίκτυο:
Η σχεδίαση, κατασκευή και εγκατάσταση του ηλεκτρικού δικτύου γίνεται σύμφωνα με το διεθνές στάνταρ EN ISO 21487:2014.
- Τύπος ηλεκτρικής εγκατάστασης: Εγκατάσταση χαμηλής τάσης (12V) συνεχούς ρεύματος, τροφοδοτούμενη από ηλεκτρικό συσσωρευτή αντίστοιχης τάσης και με δίκτυο συστήματος δύο μονωμένων καλωδίων (+, -) που συνδέονται με τους αντίστοιχους πόλους του συσσωρευτή. Το σύστημα δεν χρησιμοποιεί το σκάφος για αρνητικό πόλο. Οι απαραίτητες γειώσεις του σκάφους και της μηχανής γίνονται στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
- Αγωγοί ηλεκτρικού ρεύματος: Για την κατασκευή του δικτύου χρησιμοποιούνται καλώδια με διατομές 6mm^2 και 1,5mm^2, κατά περίπτωση, σύμφωνα με το μέγιστο επιτρεπόμενο διερχόμενο ρεύμα από αγωγούς, όπως αυτό προδιαγράφεται στο διεθνές πρότυπο EN ISO 21487:2014. Στο δίκτυο υπάρχει χρωματισμός καλωδίων, με μαύρο καλώδιο αρνητικό (-), άλλα χρώματα - παροχές (+). Στήριξη αγωγών ανά 300mm. Ομάδες μονωμένων καλωδίων συνδέονται κατάλληλα. Συνδέσεις αγωγών με ακροδέκτες ή κολλήσεις, με προστασία από μονωτικό υλικό για να μην παράγονται σπινθήρες.
- Ασφάλιση δικτύου: Γενικός διακόπτης στο καλώδιο του θετικού πόλου πριν από όλες τις καταναλώσεις (και την παροχή (+) της μηχανής), άμεσα προσπελάσιμος από τον χρήστη. Συνδεσμολογία διακόπτη ώστε να διακόπτει όλες τις παροχές από την μπαταρία. Κάθε παροχή προστατεύεται από αντίστοιχη ασφάλεια τήξης. Ο πίνακας ασφαλειοδιακοπτών είναι αδιάβροχου τύπου σύμφωνα με το πρότυπο IEC-529-IP44.
2. Φώτα ναυσιπλοΐας:
Ερυθρό και πράσινο φως, λευκός περίβλεπτος.
3. Λοιπός εξοπλισμός:
Υπάρχει πρόβλεψη ασφαλισμένων παροχών για τοποθέτηση συσκευών τηλεπικοινωνιών (VHF), συστήματος πλοήγησης (GPS), βυθομέτρου (SONAR), RADAR και ραδιοκασετόφωνου. Επίσης υπάρχουν μία ή δύο ασφαλισμένες γραμμές με πρίζα στη διάθεση του χρήστη.
Βασική μελέτη
- Ο υπολογισμός μεγίστου φορτίου, μεγίστου αριθμού ατόμων και μεγίστης ιπποδύναμης έχει γίνει σύμφωνα με το πρότυπο ISO-6185-PART 3.
- Η κατασκευή και η αντοχή των σκαφών έχει γίνει βάση των κανονισμών της UNITA-1995 περί υπολογισμών αντοχής και υλικών.